Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści.
Niezgodność z załącznikiem
- Wybrane pliki do pobrania na stronie mogą być częściowo dostępne
- wybrane podstrony, mogą nie posiadać w pełni poprawnego formatowania treści
- Materiały opublikowane na Facebooku nie posiadają pełnych dostępnych alternatyw,
Treści nieobjęte przepisami
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB)..
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
- Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
- Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
- Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
Dane koordynatora dostępności
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Joanny Smoląg, Koordynator ds. Dostępności - mejlowo lub telefonicznie 32 455 26 34 wew. 362.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Joanna Smoląg, Koordynator ds. Dostępności,
- Adres: ul. Marklowicka 15, 44-300 Wodzisław Śląski,
- mail:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
ul. Marklowicka 15 44-300 Wodzisław Śl.
Opis dostępności wejścia do budynku:
Do budynku prowadzą dwa wejścia, frontowe i tylne. Do obu wejść prowadzą schody wyposażone w poręcz. Wejście frontowe posiada drzwi automatyczne. Przy głównym wejściu znajduje się dzwonek. Wejście tylne posiada podjazd dla wózków wyposażony w poręcz. Dojście do Biura Obsługi Klienta od wejścia tylnego oddzielają dwukrotnie drzwi o szerokości powyżej 90 cm. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowi-dzące. Nie ma taśm kontrastowych. W centrali PWIK nie ma konieczności przechodzenia przez ob-szary kontroli.
Opis dostępności wnętrza budynku:
Korytarz na parterze i Biuro Obsługi Klienta są dostępne dla osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest windy i platform schodowych. Toalety znajdują się na parterze, nie są jednak dostosowane do osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań wnętrza budynku:
W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji, nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma platform schodowych i wind. Brak tyflomapy. Osoby ze szczególnymi potrzebami otrzymają niezbędne wsparcie umożliwiające realizację ich potrzeb (zostanie zapewniony dostęp alternatywny).
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
Przed głównym budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny dla klientów. Jest wyznaczone miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ogranicze-niach:
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby słabosłyszące/niesłyszące obsługiwane są w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty w Biurze Obsługi Klienta, tel. 32 455 26 34, e-mail: